M'aixeco de bon matí pensant que avui faré una cosa molt diferent, visitaré amb el meu col·lega Miguel i els alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat d'AF Centre d'estudis una empresa capdavantera en mitjans de comunicació com és Mediapro.
Quan entrem a la seva seu central a Barcelona, descobrim una organització que encaixaria perfectament en les necessitats laborals dels nostres alumnes en el futur. I és que mai no sabem quan poden aparèixer les oportunitats i avui en podria ser una.
Ens rep la Nerea del departament de comunicació de Mediapro, i ens explica que l'empresa és líder en continguts audiovisuals a Espanya, té vint-i-nou anys d'experiència i és una empresa global, amb 55 seus repartides en 33 països als 4 continents. L'equip humà format per més de 7.500 professionals i els mitjans tècnics del gegant audiovisual el situen al capdavant en innovació. La Nerea ens condueix a l'auditori on ens espera en José, responsable de Mediapro Brands, on ens reprodueix un vídeo d'un esdeveniment recent que va realitzar el seu departament, i en què va participar Ibai Llanos i altres persones conegudes. Comenta algunes curiositats de la seva feina a Mediapro com a responsable de comptes. Ell, que havia treballat en una gran multinacional durant molts anys, ara li toca rebre a Mediapro grans comptes com Netflix, Repsol, San Miguel, Santander, Audi, Ferrari, etc.
Les paraules d'en Josep són molt interessants. El seu llenguatge de màrqueting utilitza termes i vocabulari que usem a les nostres classes. Em fascina la passió del que diu i com ho diu, amb la comunicació no verbal del seu cos. Ens parla que el màrqueting té quatre "P's" de tota la vida (Producte, Preu, Punt de venda, Promoció)i n'afegeix dues més, la P de "Passió", i per descomptat que ell predica i en dona exemple, i la P de Perseverança. M'entusiasma el seu discurs ràpid, directe i tenint clar el missatge i l'objectiu. Estic convençut que les seves paraules hauran impactat molt positivament a la ment dels meus alumnes. Ho he vist a les cares i a la seva escolta activa. En Josep ens explica la seva feina amb els clients (marques). Tot comença amb un brífing on es presenta una idea possible per aconseguir la meta del client. Moltes vegades, inicialment, aquestes propostes no són acceptades. És llavors quan comenta que apareix l'altra P que han de tenir les persones que treballen en mitjans o agències. Es tracta de la perseverança dels creatius de no desistir en el rebuig de les idees que ofereixen als clients. Sempre cal donar solucions a les necessitats i problemes dels clients i forma part de la feina per continuar creixent i ser productiu.
Mediapro és una gran empresa capdavantera de mitjans de comunicació. Es va fundar el 1994 per Jaume Roures i la seva activitat és la producció de continguts per a la televisió i el cinema, la gestió de drets esportius, de serveis audiovisuals i altres serveis associats. Mediapro és una empresa líder que compta amb 13 canals de televisió i la llista de sèries, programes i pel·lícules produïdes és molt àmplia: "El Intermedio", "Nit i Dia", "Águila Roja", "Vis a Vis", "España Directo", "Los Serrano", "Vicky Cristina Barcelona", "Competencia oficial", "El buen patrón", "Pepe & Rubianes", són algunes de les seves extenses produccions. La seu de Barcelona, on ens trobem, s'ocupa de tota la gestió del futbol. I des de Madrid produeixen els continguts de sèries i pel·lícules.
Per diverses raons no vam poder veure els platós on es gestiona tot el futbol de la "Liga Santander" i tampoc com funciona la redacció d'esports per a la producció i edicions de continguts esportius amb tot el personal en plantilla. Això sí, la Nerea i el José ens van portar al plató més gran de Mediapro, d'uns 1.000 metres quadrats, on s'organitza la competició oficial a Espanya d'EA SPORTS FIFA, des de finals de gener fins al maig, amb públic assistint a l'esdeveniment per sisè any consecutiu.
Va ser una llàstima que no poguéssim veure res més per la manca de temps a les agendes de la Nerea i el José. I és que Mediapro té al seu abast la producció de continguts, els recursos tècnics necessaris (platós, il·luminació, attrezzo…) i tot un gran equip humà per donar sortida al producte final. Estem molt agraïts per l'atenció dedicada als alumnes d'AF Centre d'estudis. No hem pogut compartir gaire temps, però n'hi ha hagut prou per fer-nos una idea de l'activitat i dimensió de Mediapro.
Igual que vaig fer ahir amb la visita al taller del TecnoCampus, torno a agrair la presència dels meus alumnes de Màrqueting i Publicitat i el seu saber estar a la visita a Mediapro que complementa les necessitats dels nostres continguts audiovisuals de Màrqueting i Publicitat. En José ens van comentar una frase d'Ibai Llanos d'un vídeo que ens va posar al principi de la visita i que jo subscric: «Tant de bo poguéssim fer això cada dia…»
Per cert, em considero un gran afortunat de sentir-me reflectit a la meva professió actual i tant de bo els meus alumnes de Màrqueting i Publicitat puguin dir el mateix molt aviat en la seva professió. M'acomiado d'aquesta petita publicació pensant com molaria treballar a Mediapro!