Estic eufòric. Avui tindré un altre dia molt diferent. Amb la meva col·lega, la Noelia, i els nostres alumnes de primer i segon curs de Màrqueting ens traslladarem al «Port Vell» de Barcelona per assistir al programa de ràdio "La Ciutat", d'Onda Cero, amb Miriam Franch i precisament al Dia Mundial de la ràdio.
Des del 2012, L'ONU reconeix el 13 de febrer com a Dia Mundial de la ràdio. Quan la Noelia em va proposar sortir amb els alumnes de Màrqueting i Publicitat en un primer moment li vaig dir que no per motius de dates i agenda. Però gràcies a la insistència i motivació dels alumnes per assistir al programa de ràdio va fer que el meu posicionament canviés fent algun canvi de dates.
La ràdio com a mitjà de comunicació em porta molt bons records. Vaig treballar durant un temps redactant anuncis de Publicitat per a aquest mitjà. Ha passat molt de temps i la ràdio s'ha convertit en un mitjà més massiu, amb una gran penetració de l'audiència i amb un clar augment de la inversió publicitària.
Actualment, la meva relació amb la ràdio és la de l'aficionat que li fascina l'esport a les ones. Gaudeixo més d'un partit de futbol per la ràdio que per la televisió. El que demostra en aquest cas la importància que té el missatge en aquest mitjà.
Les emocions que desperta la ràdio són superlatives i avui ho comprovarem en directe compartint alumnes i professors una experiència nova per a les nostres classes. Ens ho passarem genial.
El programa de ràdio "La Ciutat" és presentat per Miriam Franch, i acompanya els oients cada matí, de dilluns a divendres, amb l'actualitat més propera de temes d'actualitat, amb entrevistes d'interès i concursos.
De moment no hi ha res millor que la màgia d'un Circ centenari, com és la marca Raluy Legacy amb tant de posicionament de tradició per presentar un programa de ràdio. Serem nens i adults durant una estoneta i les nostres emocions es deixaran portar.
Sense cap mena de dubte, que l'escenari del programa de ràdio té un packaging que crida l'atenció del nostre cervell. Ho podem veure al seu entorn i al seu interior. Durant poc menys de dues hores vàrem conèixer notícies d'interès de la nostra ciutat. Però el tema estrella va ser la màgia del Circ Raluy Legacy, la seva activitat centenària i les persones que viuen i treballen en aquest sector de màgia i il·lusió.
"La Ciutat" és un format de ràdio actual, fresc i ràpid que busca la participació dels oients. Ho vam poder comprovar en directe quan Robert, periodista i col·laborador, va fer participar el públic assistent de manera voluntària i en diverses ocasions. La pregunta va girar al voltant de quina és la història que recordem ara que tingui a veure amb la ràdio.
Per descomptat, que penso en els nostres alumnes de Màrqueting i Publicitat i em poso a la seva pell. Quants d'ells no coneixen la ràdio, i la seva vida gira al voltant dels dispositius digitals i xarxes socials? Avui deuen haver tingut una gran oportunitat de viure una experiència nova amb un mitjà més desconegut i en un entorn de valor afegit de màgia i il·lusió.
La Miram va fer diverses entrevistes en directe. Per descomptat que el tema estrella era el Circ, i per això van ser entrevistats Luisa Raluy, codirectora del Circ i quarta generació de la família Raluy. Les seves paraules van ser molt vivencials i emocionals, ja que la seva experiència inclou tota la vida dedicada a aquesta activitat.
De la mateixa manera, també passa pel micròfon de La Ciutat, Niedziela que treballa des de molt petita al Circ. La seva vida hi està relacionada des que era una nena i no n'ha pogut marxar perquè les seves arrels hi són molt profundes. Per cert, també va participar en una edició de "Gran Hermano", però la seva zona de confort sempre ha estat el circ.
Les notícies també van tenir el seu moment al programa. Després de gairebé dues hores, sortim del Circ Raluy Legacy amb una sensació estranya, que la ràdio també existeix després de tants mitjans digitals a les nostres vides.
Vam tenir una gran oportunitat tant els alumnes com professors de compartir una experiència diferent de les nostres classes del dia a dia. Em va fer pensar que la màgia existeix. I suposo que els meus alumnes hauran vist alguna cosa diferent i que tot és possible si ajuntem feina, esforç i il·lusió.
La Noelia i el David agraeixen la presència dels alumnes de Màrqueting i Publicitat d'AF Centre d'estudis, el seu comporatment, i per saber gaudir de la màgia, i fora de la seva zona de confort que són els dispositius digitals i xarxes socials.
Sempre hi ha grans oportunitats de veure coses noves que permetin continuar el nostre camí.