Avui tenim una jornada molt especial a AF Centre d'estudis, els alumnes de Màrqueting, Comerç Internacional i Administració i Finances presentaran els seus projectes integrats del curs 2022-23 davant del Claustre de professors.
Tots els professors de l'escola estem citats per a les ponències dels nostres alumnes. Segur que hi haurà grans sorpreses i emocions que no oblidarem fàcilment. Estic preparat per gaudir al màxim d'un dels dies més importants del curs. Els alumnes porten treballant en els seus projectes integrats des de principis de març. Van entregar les memòries fa una setmana i ara arriba el gran dia davant de tot el Tribunal.
Desitjo a tots els grups que gaudeixin amb les seves ponències i que els serveixi com a experiència per al seu futur. L'acte promet grans moments que es gaudiran en directe. Les presentacions dels 8 treballs em generen una expectativa favorable. Cada grup tindrà un total d'uns 60 minuts aproximadament per a la posada en escena, exposició i preguntes dels professors.
Tots els grups hauran de posicionar la seva empresa creada per un dossier d'un producte tangible que hauran de vendre al mercat nacional i a un mercat exterior que han escollit. Serà una gran oportunitat per lluir les marques personals i demostrar al Tribunal les competències adquirides durant aquests dos cursos.
Serà el primer any que vegem als projectes els alumnes de Màrqueting, Comerç Internacional i Finances treballant conjuntament. Em fixaré en els missatges i com els diran. La posada en escena i la seva imatge també generarà notorietat i record.
Us presento els 8 treballs que han generat emocions durant dos dies. L'ordre ha estat decidit amb sorteig previ i d'acord amb els protagonistes:
1. Mermel
Sofia, Dahiana, Sergi, Gohar, Solana i Alessandro, han creat MERMEL, una gamma de melmelades en un pot amb un mecanisme d'alçat del fons que facilita l'accés al producte quan en queda poc al pot. El producte es comercialitzarà a Espanya i al Canadà.
2. Ucase
Anna, Cristopher, Ivan, Alexander, Naiara i Edilson, han creat UCASE, que llença una maleta de mà amb compartiments per facilitar la confecció de l'equipatge en viatges curts per a homes de negoci, joves, etc. El producte obrirà mercat a Espanya i als EUA.
3. Yubinko
Cielo, Xènia, Sílvia, Sergio, Martí i Víctor han creat YUBINKO, que ha dissenyat unes sabatilles de córrer i de senderisme, adaptades a la moda urbana, amb la forma dels dits dels peus (Five Fingers). El producte es vendrà per a Espanya i el Japó.
4. Z-Kin
L'Albert, l'Adrià, la Laia i la Samantha, proposen Z-KIN, una marca d'ulleres de sol unisex, personalitzables, elaborades amb materials sostenibles i fabricades amb impressió 3D.
5. Kado Kan
Edgar, Alberto, Zaid, Gádor, i Carla, han creat KADO KAN, que llença a Espanya i el Japó un dispensador de medicaments programable amb avisador acústic i lluminós indicant el moment de la presa, i facilitant l'accés al medicament. El producte va destinat a persones amb deteriorament cognitiu.
6. Purifair
En Guillem, el Khalid, el Marc, la Khadija i la Camila, han creat PURIFAIR, que llença per a Espanya i el Canadà un detector/purificador d'aire. L'aparell detecta que l'aire de l'habitació està viciat i engega el sistema de purificació. El producte destaca per les seves diferents funcionalitats.
7. Koalu
Alexia, Lady, Gabriela, Marc, Pamela i Juan, han creat KOALU, que llença al mercat unes galetes per a nens en un envàs divertit que facilita l'extracció del producte del seu interior sense necessitat de furgar amb les mans, girant la seva base.
8. Stream Box
Matteo, Inasse, Miriam, Mohammad i Arnau, han creat STREAM BOX, una caixa sorpresa en què col·laboren diversos streamers i influenciadors de Twitch (com Ibai Llanos). El seu contingut variarà segons l'streamer i el context. L'equip ha donat molta importància al "packaging" del producte. L'Stream Box obrirà mercat a Espanya i a Mèxic.
Valoració
Cadascun dels grups ha presentat el seu projecte buscant posicionament per al Tribunal de professors. El ventall de recursos emprats ha estat ampli i va des de la comunicació verbal fins a la posada en escena per ambientar i aconseguir diferenciació. I és que els meus alumnes coneixen el Màrqueting sensorial que arriba als sentits i com influeix en el nostre comportament.
La comunicació no verbal que tant m'agrada observar també hi ha tingut presència. Increïble les seves mirades cap als professors per connectar amb el "target" que els avaluarà.
I què puc dir de la comunicació amb les mans i el cos. Sempre em fixo en aquests dos recursos que em causen tanta fascinació i segones lectures. Han passat dos cursos i veient les presentacions dels projectes integrats d'avui, es veu clarament com els meus alumnes han millorat molt la seva habilitat per comunicar.
A la xerrada d'en Jaume de la setmana passada es va parlar de la importància de les posades en escena per part dels grups per generar impacte visual al Tribunal. Hem vist estímuls visuals amb prototips de productes, "packagings", fulletons, espots, falques, "PLV", ambientacions especials, etc. per connectar amb les emocions dels professors.
Els protagonistes sabien la importància d'aquestes ponències per tancar aquestes onze setmanes que han durat els projectes integrats. Pel Claustre de professors també ha estat una experiència nova el desenvolupament dels projectes, combinant alumnes de Màrqueting, Comerç Internacional i Finances. La valoració final es realitzarà quan acabem el curs i ens asseguem per millorar actuacions posteriors.
Però, d'entrada, els professors valorem amb satisfacció tot el temps dedicat amb aquest nou format de projectes. Els continguts han estat preparats amb ganes al llarg d'aquestes setmanes. I les ponències s'han intentat preparar de la millor manera per donar visibilitat a cada projecte. Hem apreciat que els grups han agafat recursos que en Jaume va comentar a la seva xerrada per generar notorietat, diferenciació i posicionament. L'esforç de les ponències ha estat recompensat i el Claustre l'ha percebut.
Cada alumne amb el seu grup ha vist la seva oportunitat de reafirmar el "Personal Branding" i l'ha dut a terme per emocionar els professors. Tot queda pel record del seu pas per la nostra escola.
I ara toca el torn al Tribunal de professors que haurà d'avaluar el contingut i les ponències de tots els protagonistes.
El nostre agraïment a tots els grups pels vostres esforços i actituds durant aquestes 11 setmanes. A més, amb les ponències, s'acaba el Cicle per a molts alumnes. A partir d'ara cal cercar nous reptes fora d'AF, però mentre arriba el moment de continuar nous camins ens quedarà el record de cada feina feta per cada grup.