EL DEPARTAMENT DE CONSUM DE LA GENERALITAT HA IMPARTIT DOS TALLERS DE CONSUM ALS ALUMNES DE MÀRQUETING PUBLICITAT I D'ADMINISTRACIÓ I FINANCES D'AF CENTRE D'ESTUDIS
per David Pasarín
Avui tinc un dia molt especial a AF Centre d'Estudis. Farem unes classes molt diferents amb els alumnes de Finances i els de Màrqueting de primer curs. Ens visita el Departament de Consum de la Generalitat que ens impartirà dos tallers per separat per a cadascuna de les dues classes.
Començarem amb els tallers per als alumnes d'Administració i Finances. El primer porta el títol «Quines regles té el consum», en el qual es repassaran les regles bàsiques que té el consum. El segon porta el suggeridor nom «Missatges o missatgers», en el qual els alumnes gaudiran d'un tema molt important als mitjans de comunicació com és la publicitat.
Ja em trobo amb la Marina i la Geneva a la classe d'Administració i Finances per començar els dos tallers que ens impartiran a l'AF Centre d'Estudis.
Taller 1: «Quines regles té el consum»
Els alumnes d'Administració i Finances es troben expectants. Ja els he impartit una Unitat Formativa sobre Atenció al Client i, per tant, els dos tallers que rebrem són ideals per posar en pràctica els seus continguts.
La Geneva comença el taller de consum comentant que el Departament de Consum de la Generalitat va realitzar l'any passat un estudi sobre els hàbits de consum dels adolescents. En aquest estudi es va arribar a la conclusió que els béns i serveis que més consumeixen els joves són, per aquest ordre, roba, menjar i jocs electrònics.
La Marina pren el relleu preguntant als alumnes què han consumit avui i s'escriuen a la pissarra les possibilitats de consum. A partir del consum dels béns i serveis dels assistents es defineix què és el consum i quines són les persones que participen en el procés. I en el procés de compra hi ha diferents tipus de clients que apareixen en el vídeo projectat.
Llavors s'inicia un feedback per enumerar els drets bàsics recollits a la Llei catalana de consum. I per descomptat que si hi ha drets bàsics que tenim els consumidors també existeixen les obligacions.
A més dels drets i obligacions que tenim els consumidors, la Marina va parlar dels passos que hem de seguir els consumidors quan una empresa vulnera els nostres drets.
Els consumidors i usuaris poden recórrer a parlar directament amb l'empresa pels diferents canals d'atenció al client. A més, poden posar un full de reclamació o fins i tot recórrer a l'arbitratge de Consum.
Taller 2: «Missatges o missatgers»
El segon taller comença amb la projecció d'un anunci on es demana què es ven. Serveix per introduir la publicitat comercial i la publicitat institucional o propaganda.
Al mateix temps es parla d'altres tipus de publicitat com la publicitat de guerrilla, publicitat viral, etc. i dels recursos creatius que presenten els anuncis com els testimonis, la música, els colors, eslògans, logotips, etc.
La Marina explica que rebem uns 2.500 impactes publicitaris al dia i no tots són lícits. Repassem casos en què la publicitat és il·lícita i els motius del perquè els anuncis es retiren. Es parla de l'organisme que regula la publicitat (Autocontrol) que decideix els casos en què la publicitat vulnera els principis del codi publicitari.
Després d'un descans les nostres ponents ja es troben a la classe de Màrqueting i Publicitat per repetir els dos tallers anteriors.
Agraïm a la Marina i la Geneva el temps que ens han dedicat a AF Centre d'Estudis amb la doble sessió de tallers.
Tant als alumnes d'Administració i Finances com als de Màrqueting i Publicitat els agraeixo la seva assistència i el seu saber estar. Hem tingut una gran oportunitat de sorprendre el nostre cervell amb continguts diferents que, a més, encaixen perfectament a les nostres classes d'Atenció al Client.
Gràcies a tots i d'aquí a una setmana tindrem les dues classes una altra oportunitat de tenir una altra experiència diferent!