
Estudia el teu Cicle Superior al centre de Barcelona. Amb grups reduïts, tracte familiar i la millor relació de qualitat i preu de la ciutat.
![]()
Hace unos días se han llevado a cabo las presentaciones finales de los alumnos que han realizado sus practicas en la modalidad de Formación Dual Intensiva. Durante estas sesiones, los estudiantes tuvieron la oportunidad de exponer los proyectos, tareas y aprendizajes desarrollados a lo largo de su estancia en las empresas colaboradoras, poniendo en valor las competencias adquiridas y la experiencia profesional obtenida durante este período.
Las exposiciones se realizaron ante el tutor de prácticas, José Alfaraz, responsable del seguimiento académico de los estudiantes y de la evaluación de las memorias finales de prácticas. A través de estas presentaciones, se pudo conocer de primera mano el trabajo realizado por cada alumno, así como su evolución personal y profesional, evidenciando el impacto positivo que tiene la Formación Dual Intensiva en la preparación de los futuros profesionales.
Asimismo, en esta ocasión contamos con la presencia de Gisela, fundadora de Tartas Bastante Majas y tutora de prácticas de Mariama, alumna del ciclo de Marketing. Gisela ha acompañado y supervisado de manera directa el proceso de aprendizaje de la estudiante dentro de la empresa, contribuyendo activamente a su desarrollo profesional y a la aplicación práctica de los conocimientos adquiridos en el aula. Del mismo modo, también se presentaron las experiencias de otros estudiantes participantes en la Formación Dual Intensiva, como Arnau, que ha desarrollado sus prácticas en Ametller Origen, y Andrea, que ha realizado su formación práctica en la empresa Inmatic, mostrando ambos los conocimientos y competencias adquiridos en sus respectivos entornos profesionales.
Su participación durante la jornada permitió conocer con mayor profundidad las experiencias formativas vividas por el alumnado, aportando la visión del entorno empresarial y destacando la importancia de la colaboración entre los centros educativos y las empresas. Este intercambio de experiencias pone de manifiesto el valor de la Formación Dual Intensiva como modelo educativo, ya que favorece una formación más cercana a la realidad laboral y fortalece los vínculos entre el ámbito académico y el tejido empresarial.
Desde AF, queremos agradecer la implicación de todas las empresas colaboradoras y de los tutores de prácticas que, con su dedicación y compromiso, hacen posible que el alumnado pueda desarrollar una experiencia formativa enriquecedora y de gran valor para su futuro profesional.
El passat 23 d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, l’alumnat de l’assignatura d’anglès d’AF va participar en un concurs dedicat a la figura d´aquest Sant. Concretament es va fer un Saint George´s Day Quiz on es va valorar els coneixements sobre aquesta figura .
L’activitat, organitzada amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge de la llengua anglesa d’una manera creativa i cultural, va comptar amb una gran implicació per part dels estudiants, que van demostrar tant els seus coneixements lingüístics com la seva capacitat d’expressió.
El guanyador del concurs va ser en Michael, alumne de primer curs de Comerç Internacional i seguint la tradició de Sant Jordi, la professora de l’assignatura, la Belén, li va fer entrega del premi: un llibre i una rosa, símbols emblemàtics d’aquesta diada tan especial.
Des d’AF, felicitem en Michael per la seva participació i agraïm a tot l’alumnat la seva implicació en aquesta activitat.
En David ens explica per què va triar AF per realitzar els seus estudis d'Administració i Finances i ens dona l'opinió del centre després dels dos cursos del seu Grau Superior.
L'Elisabet va estudiar Comerç Internacional a AF l'any 2017. Ara treballa en una de les navilieres més importants a escala mundial i ens explica com d'útils van ser les pràctiques per aconseguir un lloc de feina. Al vídeo dona un consell als futurs alumnes del centre d'estudis. Gràcies, Elisabet! ??
A AF Centre d’Estudis, el final de curs es converteix en una oportunitat única per posar en pràctica tot l’après a l’aula. Els alumnes dels cicles de Finances, Comerç Internacional i Màrqueting i Publicitatparticipen en un projecte conjunt de final de cicle que destaca per la seva vessant pràctica, col·laborativa i multidisciplinària.
L’activitat consisteix en la creació d’una empresa des de zero, així com el desenvolupament complet d’un producte. Per dur-ho a terme, els estudiants s’organitzen en equips formats per sis membres, amb dos alumnes de cada cicle, fet que permet integrar coneixements i habilitats de diferents àmbits professionals.
Durant el projecte, cada alumne aporta la seva especialitat:
Aquesta experiència fomenta no només l’aprenentatge tècnic, sinó també competències clau com el treball en equip, la creativitat, la presa de decisions i la capacitat de presentar idees de manera professional.
El projecte culmina amb la presentació davant del claustre, on els equips exposen les seves propostes empresarials, demostrant tot el procés de creació i desenvolupament. Aquest moment es converteix en una veritable simulació del món laboral, on els alumnes defensen les seves idees amb rigor i entusiasme.
Gràcies a tots per compartir amb el claustre de professors d'AF Centre d'estudis dos cursos que serviran per continuar el vostre aprenentatge que acaba de començar.Passarà el temps i sempre existirà la vinculació escola i alumnes que mai no s'oblida.
Noves il·lusions i reptes us esperen en el vostre camí i els professors i l'equip d'administració seguirem a AF Centre d'estudisper si ens necessiteu.
Molta sort!
Divendres passat, l’alumnat d’Alemany de Comerç internacional 2 va visitar l’exposició “El mur de Berlín, un món dividit”, situada a l’Espai Immersa. A través d’aquesta visita, els alumnes han tingut l’oportunitat d’apropar-se a una part fonamental de la història contemporània d’Alemanya i del món, tot coneixent el context polític, social i humà que va marcar la divisió d’Europa durant dècades. L’exposició els ha permès reflexionar sobre les conseqüències de la separació, la manca de llibertats i la importància dels valors democràtics. Sens dubte, conèixer el passat és imprescindible per a comprendre el present i contribuir a la construcció d’un futur més just i millor.
En Ferran va estudiar Comerç Internacional a AF l'any 2015. En aquesta entrevista ens explica com de de pressa va trobar feina en acabar el cicle, i com d'útils van ser les pràctiques per aconseguir-ho. Gràcies Ferran!
A AF Centre d’Estudissempre és especial rebre antics alumnes que, amb el pas dels anys, continuen vinculats a l’escola i comparteixen la seva experiència amb les noves generacions. Aquest curs tornem a comptar amb la visita d'en Jaume González, ex alumne de Màrqueting i Publicitat l’any 2005, que torna una vegada més a la que sempre serà la seva escola.
En Jaume participa ajudant els alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat, Finances i Comerç Internacional en la preparació de les ponències orals dels seus projectes integrats, unes presentacions decisives que pròximament defensaran davant del Tribunal format per tots els professors.
Professor i comunicador brillant, en Jaume ofereix una sessió centrada en com parlar en públic, estructurar una presentació i transmetre idees amb seguretat i eficàcia. La seva experiència i proximitat fan que cada any els alumnes escoltin, participin i adquireixin recursos molt valuosos per afrontar un dels moments més importants de la seva etapa acadèmica.
I és que en Jaume ja fa 15 cursos que col·labora amb AF Centre d’Estudis, convertint-se en una figura molt estimada tant pels professors com pels estudiants. El resultat sempre és espectacular: alumnes més preparats, segurs i conscients de la importància de comunicar bé els seus projectes.
Els estudiants de segon curs de Comerç Internacional, Finances i Màrqueting i Publicitat finalitzaran els seus estudis a finals de maig. Però abans hauran d’afrontar la presentació oral dels seus projectes integrats,una prova fonamental que posarà el punt final a la seva etapa de Formació Professional i marcarà l’inici del seu futur més immediat.
La presència d’en Jaume es clau per ajudar-los tant en el contingut de les seves exposicions com en la manera de comunicar-lo davant del Tribunal i de tots els seus professors.
Han passat molts anys des que en Jaume va estudiar amb nosaltres, però des d’aleshores no ha deixat de créixer personalment i professionalment, mantenint sempre el vincle amb el centre que el va veure formar-se.
Els projectes integrats del curs 2025-2026 van començar durant la primera setmana de març i actualment ja es troben en la seva fase final: els grups han entregat les seves memòries i ara només queden les ponències orals per tancar el curs acadèmic.
Des d’AF Centre d’Estudis volem agrair, un any més, la implicació, generositat i compromís d’en Jaume González per continuar venint cada curs a compartir coneixements, motivació i experiència amb els nostres alumnes.
Gràcies, Jaume, per continuar formant part de la família AF!
Des d'AF li vam demanar la seva col·laboració per oferir aquesta xerrada per a tots els nostres alumnes, compartient les seves vivències i experiències en el dia a dia del treball en l'àmbit dels Transitaris al port de Barcelona, anècdotes i consells per a desenvolupar la feina amb poc temps i ser més eficients.
Per fi ha arribat el dia de les exposicions orals per tancar el curs acadèmic. Els alumnes de darrer curs dels cicles formatius d’Administració i Finances, Comerç Internacional, SADO (documentació i administració sanitaria) i Màrqueting i Publicitat han presentat els seus projectes finals davant del tribunal, en una jornada molt especial i carregada d’il·lusió, nervis i satisfacció.
Aquest moment representa molt més que una simple exposició acadèmica. És el resultat de mesos de feina, dedicació i superació personal. És també l’últim gran repte abans de tancar la seva etapa de Formació Professional i començar nous camins professionals i personals.
Durant les ponències, els alumnes han demostrat no només els coneixements adquirits al llarg dels estudis, sinó també la seva capacitat de comunicar, defensar idees, treballar en equip i transmetre confiança davant d’un públic. Sens dubte, una experiència que els prepara per als reptes reals del món laboral.
És un dia molt especial on els alumnes poden brillar davant del Tribunal i tancar la seva etapa de FP per la porta gran. I és que, quan hi ha emocions de per mig, tot té encara més valor. Les mirades de complicitat, els nervis abans de començar, els aplaudiments finals i la satisfacció després de cada presentació converteixen aquesta jornada en un record inesborrable tant per als estudiants com per al professorat.
No ens podem oblidar que fa just dues setmanes va visitar de nou la nostra escola en Jaume González, ex alumne de AF que va ajudar els grups a preparar les seves ponències orals. Durant la seva sessió, els alumnes van treballar aspectes essencials de la comunicació verbal i no verbal: la postura corporal, el contacte visual, el to de veu, la gestió dels silencis i la manera de connectar amb el públic.
Ara ha arribat el moment de veure els alumnes sobre l’escenari i comprovar si han incorporat tots aquells recursos comunicatius que Jaume va remarcar amb tanta insistència i que són imprescindibles per tenir èxit quan parlem en públic. I la veritat és que molts d’ells han aconseguit transmetre seguretat, autenticitat i professionalitat en cadascuna de les seves intervencions.
Des de l’escola volem felicitar tots els alumnes per l’esforç, la implicació i la valentia demostrada durant aquesta etapa. També volem agrair al professorat i als membres del tribunal la seva dedicació i acompanyament en aquest procés tan important.
Ara sí, només queda gaudir del final d’aquesta etapa i començar nous projectes amb la motxilla plena d’aprenentatges, experiències i records.
Per fi ha arribat el dia de les ponències orals per tancar el curs acadèmic. Els alumnes de darrer curs dels cicles formatius d’Administració i Finances, Comerç Internacional, SADO i Màrqueting i Publicitat han presentat els seus projectes finals davant del tribunal, en una jornada molt especial i carregada d’il·lusió, nervis i satisfacció.
Aquest moment representa molt més que una simple exposició acadèmica. És el resultat de mesos de feina, dedicació i superació personal. És també l’últim gran repte abans de tancar la seva etapa de Formació Professional i començar nous camins professionals i personals.
Durant les ponències, els alumnes han demostrat no només els coneixements adquirits al llarg dels estudis, sinó també la seva capacitat de comunicar, defensar idees, treballar en equip i transmetre confiança davant d’un públic. Sens dubte, una experiència que els prepara per als reptes reals del món laboral.
És un dia molt especial on els alumnes poden brillar davant del Tribunal i tancar la seva etapa de FP per la porta gran. I és que, quan hi ha emocions de per mig, tot té encara més valor. Les mirades de complicitat, els nervis abans de començar, els aplaudiments finals i la satisfacció després de cada presentació converteixen aquesta jornada en un record inesborrable tant per als estudiants com per al professorat.
No ens podem oblidar que fa just dues setmanes va visitar de nou la nostra escola en Jaume González, ex alumne de AF que va ajudar els grups a preparar les seves ponències orals. Durant la seva sessió, els alumnes van treballar aspectes essencials de la comunicació verbal i no verbal: la postura corporal, el contacte visual, el to de veu, la gestió dels silencis i la manera de connectar amb el públic.
Ara ha arribat el moment de veure els alumnes sobre l’escenari i comprovar si han incorporat tots aquells recursos comunicatius que Jaume va remarcar amb tanta insistència i que són imprescindibles per tenir èxit quan parlem en públic. I la veritat és que molts d’ells han sabut transmetre seguretat, autenticitat i professionalitat en cadascuna de les seves intervencions.
Des de l’escola volem felicitar tots els alumnes per l’esforç, la implicació i la valentia demostrada durant aquesta etapa. També volem agrair al professorat i als membres del tribunal la seva dedicació i acompanyament en aquest procés tan important.
Ara sí, només queda gaudir del final d’aquesta etapa i començar nous projectes amb la motxilla plena d’aprenentatges, experiències i records.
Jordi es docente, pero sobre todo es emprendedor y en todo momento caló entre los asistentes su mensaje de emprendimiento, ya que como buen emprendedor, no le gusta estar quieto, sino en constante movimiento de búsqueda de proyectos en los que poder participar.
En éste caso, Jordi comentó que actualmente se encuentra desarrollando su proyecto “HYGGE BAGS” que consiste en la recolección de materiales como lonas de las pancartas que se utilizan en todo tipo de publicidad y propaganda con la finalidad de reciclarlas para posteriormente transformarlas en preciosas mochilas, bolsas, bolsas de gimnasio... que además son originales y muy personales.
Avui tenim el plaer de poder-vos presentar a algú que és molt especial per a nosaltres. És una gran persona i exalumne dels CFGS de Comerç Internacional i de Gestió Comercial i Màrqueting d'AF Centre d'estudis.
El seu nom és Marc Clapera i va deixar una gran empremta al claustre de professors quan va estudiar dos Cicles de Grau Superior a AF Centre d'estudis. Per descomptat, he de reconèixer que des que va deixar la nostra escola el curs 2010-11, l'he seguit per LinkedIn.
Hemos compartido con los alumnos de Comercio Internacional el trabajo de todo el curso en las presentaciones de los proyectos, recogiendo los frutos del trabajo de estos dos años, ya dominamos el transporte, los Incoterms, la documentación, los medios de Pago, las aduanas, conocemos nuevas formas de negociar, hemos adaptado nuestra exportación al mercado de destino y hemos introducido nuevos productos en nuestro país a través de la Importación, hemos aprendido a utilizar los recursos que tenemos a nuestro alcance para obtener información y conocemos las herramientas que un exportador o importador tiene a su alcance para que su operación tenga éxito.
Tot el curs preparant el contingut dels projectes de Comerç Internacional i arriba el moment de les ponències. La cita és important i d'alçada. Espero que els alumnes frueixin igual o més que els professors del Tribunal, la Noelia, en Miguel i el David. Abans de començar aposto per unes bones presentacions i crec que gaudirem d'una experiència que no oblidarem fàcilment.
Els alumnes dels cicles de Màrqueting i Publicitat i Comerç Internacional van participar el passat divendres en una jornada formativa en format classe-taller, dissenyada per apropar-los al món professional d’una manera pràctica i dinàmica.
La sessió, amb una durada total de quatre hores, va ser impartida per la Mònica i en Marc, professionals de l’Escola Internacional de Protocol (EIP), que van guiar l’alumnat en una introducció clara i aplicada al protocol internacional i als fonaments de l’organització d’esdeveniments. Al llarg de la jornada es van treballar especialment els aspectes clau necessaris per planificar i gestionar esdeveniments de gran format, amb un volum elevat de convidats.
Mitjançant exemples reals, dinàmiques participatives i casos pràctics, els estudiants van poder conèixer la importància dels detalls, la planificació estratègica, la gestió del temps i la comunicació en aquest tipus d’actes. Aquesta metodologia va facilitar una experiència d’aprenentatge activa, fomentant la participació i el pensament crític de l’alumnat.
La jornada va ser valorada molt positivament pels participants, que van destacar el seu caràcter pràctic, inspirador i proper a la realitat professional. Activitats com aquesta reforcen la formació acadèmica i contribueixen a preparar els alumnes per als reptes del món laboral, sumant coneixement teòric i experiència real dins l’aula.
Els alumnes de primer de Comerç Internacional han visitat Mercabarna.
Mercabarna és el mercat majorista d'aliments frescos més important de Barcelona, funciona com una ciutat alimentària les 24 hores del dia amb l'objectiu de garantir l'aprovisionament dels aliments frescos als ciutadans.
L’alumnat de segon curs del cicle formatiu de Màrqueting i Publicitat d’AF Centre d’Estudis ha realitzat una visita-taller al Museu del Disseny de Barcelona, una experiència formativa orientada a treballar el disseny de producte des d’una perspectiva pràctica i reflexiva.
Durant la visita, acompanyats per la Marta, la guia del museu, els estudiants van participar en un recorregut molt dinàmic basat en l’observació d’objectes quotidians exposats. A través de preguntes obertes i del diàleg constant, es va generar una conversa sobre com els objectes que utilitzem cada dia comuniquen, condicionen hàbits i responen a necessitats reals de les persones.
L’activitat no es va centrar únicament en la part teòrica: la visita va finalitzar amb un taller pràctic en què l’alumnat va haver d’analitzar diferents productes d’ús comú aplicant criteris propis del disseny de producte. Van avaluar aspectes com l’ergonomia, la textura, l’olor, la funcionalitat o l’experiència d’ús, desenvolupant així una mirada crítica i professional sobre elements presents en la seva vida quotidiana.
L’experiència va resultar especialment interessant per als estudiants, ja que, a més de connectar amb els seus interessos, els ha servit com a preparació per a la nova etapa que iniciaran al març. En aquest període hauran de crear un producte des de zero dins del seu projecte de creació d’empresa, que treballaran de manera transversal conjuntament amb l’alumnat dels cicles de Finances i de Comerç Internacional.
Aquest tipus d’activitats permeten apropar l’alumnat a contextos reals i comprendre que el màrqueting no només comunica productes: també participa en la seva concepció, disseny i adaptació a les necessitats del consumidor.
En definitiva, la visita-taller al Museu del Disseny de Barcelona ha estat una experiència enriquidora i motivadora per a l’alumnat, que ha pogut viure el disseny de producte en primera persona i entendre’l com una eina clau dins l’àmbit del màrqueting. La combinació d’observació, reflexió i pràctica els ha permès ampliar la seva mirada professional i prendre consciència de la importància dels detalls en la creació d’un producte.
Els estudiants han valorat molt positivament l’activitat, destacant-ne el caràcter participatiu i la connexió directa amb el seu futur projecte empresarial. Sens dubte, aquesta experiència els ha aportat coneixements, inspiració i confiança per afrontar amb il·lusió i preparació els nous reptes acadèmics i professionals que tenen al davant.
La Gemma Arcalís, Cap d'Orientació Empresarial i Promoció a Fires, i amb una dilatada experiència en Internacionalizació i Investment a Catalunya, i amb la seva gran vocació de col·laboració i difusió de la tasca d'ACCIÓ de la Generalitat , ens va explicar com ACCIÓ ajuda a les empreses catalanes de forma professional i efectiva, perquè puguin assolir els sus objectius en els mercats internacionals.
Pàgina 1 de 2

Estudia el teu Cicle Superior al centre de Barcelona. Amb grups reduïts, tracte familiar i la millor relació de qualitat i preu de la ciutat.
![]()