Aquest matí serà molt diferent per a mi i els meus alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat d’AF Centre d’estudis. Assistirem a un taller de màrqueting a l’Escola Universitària Mediterrani (EUM).
A l’EUM ens espera Lorena Giménez, orientadora acadèmica de l’escola, que ens farà d’amfitriona i ens guiarà per les seves instal·lacions. Per cert, mai he estat a l’EUM, però tinc bones referències d’exalumnes que hi van completar els seus estudis. A més, aquest curs compta amb quatre exalumnes de Màrqueting d’AF Centre d’estudis’ que actualment estan estudiant al seu campus universitari.
L’Escola Universitària Mediterrani ofereix opcions d’estudi futures per als alumnes d’AF Centre d’estudis. Hi imparteixen graus universitaris de Màrqueting, Logística Empresarial i Turisme, a més de la doble titulació de Turisme i Màrqueting.
Taller de Màrqueting
Lorena ens presenta a Ada Pulido, CEO i consultora en Estratègia i Màrqueting, que ens impartirà el taller.
L'Ada és especialista en màrqueting estratègic i actitud. Ens explica que el màrqueting actual ha evolucionat molt i que el ritme de creixement és vertiginós. Segons ella, el màrqueting actual es focalitza en el client, creant experiències de compra i consum impactants.
Per il·lustrar-ho, ens presenta aquest exemple:
«Una empresa de calçat vol expandir-se al mercat del desert. El director financer, després d’observar que la gent camina descalça, creu que no hi ha mercat. En canvi, el responsable de màrqueting veu una gran oportunitat d’expansió. Qui té raó?»
Ada insisteix que la clau no és l’opinió, sinó l’anàlisi i la investigació de mercat per obtenir dades suficients que ajudin a prendre decisions.
Els alumnes han escoltat activament l'Ada i han col·laborat en el taller.Tot i que encara no conec l’opinió dels alumnes sobre la sessió, la passió i l’entusiasme d’Ada han estat palpables. Ha estat un exemple d’actitud comunicativa i professionalitat que reforça el missatge del nostre curs de màrqueting.
Finalment, no hem tingut temps de visitar totes les instal·lacions de l’EUM, però hem pogut pujar a la seva terrassa.
Agraïm a l’EUM i a Ada pel taller que ens han ofert, així com a Lorena pel seu temps i dedicació. També un agraïment especial a Maria, Liam i Andrés, estudiants de l’EUM, que han col·laborat compartint la seva experiència.
Aquest tipus d’activitats ens mostren noves oportunitats per aprendre i compartir experiències més enllà de l’aula. Encara ens queden moments per brillar junts abans d’acabar el curs.
Gràcies a tothom.
David Pasarín